söndag 11 mars 2012

Musik

Det här med musik är intressant. Jag är en person med väldigt varierad och bred musiksmak. Och vad jag tycker om går mycket i vågor och oftast kommer mina favoritartister åter efter en tid i dvala. Musik kan göra så mycket för sinnesstämningen. Den kan göra oss extra glad och upprymda. Den kan peppa oss under ett hårt träningspass och få oss att slappna av. Spannet är stort.


Just nu har jag återknutit bekantskapen med ett band jag fick upp ögonen för en dag i maj år 2000. Det var melodifestival och i rutan hoppar en man i vita byxor. Han framförde Lettlands bidrag med titeln My star och gjorde till detta en dans som bara var hysterisk! Ja ni som är inbitna mellomänniskor minns det säkert. Hur som helst så är hans röst helt otrolig och de har gjort så mycket bra musik. Så just nu är det Brainstorm som spelas för högsta volym när jag åker någonstans. Vi får se vad det är nästa månad.




2 kommentarer: