onsdag 11 juli 2012

Hål i öronen

I sommarpresent fick Julia ta hål i öronen. Något hon har pratat om väldigt länge men vi har känt att hon borde bli lite äldre först. Men nu var hon mogen för detta. Jag var själv strax över 6 år när jag tog mina första hål i öronen. Jag minns det som det var i går, och att man absolut inte ville gråta även om det gjorde riktigt ont. 


Vi gick till Commercefrisören och fick hjälp av en riktigt duktig kvinna. Hon var väldigt pedagogisk och pratade med Julia och förklarade för henne hur hon skulle göra och hur det skulle kännas. 


Julia fick själv välja örhängen. Valet gjorde hon snabbt och enkelt, cerisa stenar i silver. 


Precis innan var det en samlad och nervös Julia som tyst satt i stolen och ville att jag skulle hålla henne i handen. Men direkt efter så växte hon flera meter och var istället en cool tjej med attityd. Inte en tår föll och hon sa bara aj. Men det var nog inte långt ifrån. :-)


Resultatet; så fint så! 

2 kommentarer:

  1. Dukktig tjej! Jag var 16 när jag tog hål i öronen, tyckte det gjorde skit ont :-D

    SvaraRadera
  2. Jag var tio när jag tog mina första av sex hål i öronen. Trotts tjat på mamma och pappa sen jag var sex. Mamma var mycket bestämd med att jag allt fick ta och vänta. Fick inte sminka mig mer än med barnsmink och det bara inomhus. Nagellack för barn någon gång ibland gick hon med på. Men när väl dagen kom så tyckte jag att det gjorde lika ont som att bli stucken av en geting. Men fort gick det. Rosa stenar med guld. Man kände sig så stor och glad efter åt. Rosa skulle allt vara. Kram, Mia.

    SvaraRadera