söndag 7 april 2013

Födelsedagsfirande x två

Idag firade jag och Patrik våra födelsedagar. Klockan 16 skulle gästerna komma och större delen av dagen gick åt för att förbereda. Jag är ganska besvärlig att vara i närheten av när vi ska ha kalas. Jag vill inte gärna ha hjälp utan göra allt på mitt sätt. Vilket oftast innebär att jag får göra allt själv annars blir det ju inte på mitt sätt. ;)


Hur som helst, en timma innan gästerna skulle vara här var jag färdig med allt. Även jag själv var i ordning. Det har nog aldrig hänt förut. Så idag kunde jag öppna dörren när folket kom och inte vara "fast" vid spisen. :) Gästerna blev bjudna på varm smörgåstårta och sallad och sedan Herrgårdstårta med grädde och lemoncurd till kaffet. Jag tror alla var nöjda.

Vi blev uppvaktade rejält både jag och Patrik. Jag fick en mortel utav Patriks mor och far. Mycket uppskattat. :) Nu behöver jag inte längre låna Ullas eller Saras.


Det blev påfyllning i drickaskåpet och fina blommor att ställa på bordet.


Perfekt på matbordet, från familjen Wersén. ;)

Tack så mycket för allt fint vi fick. Alltid trevligt att ha kalas. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Tack för mycket god mat och tårta! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej hej, Herrgårdstårta lät spännande, har du receptet? Kul att det kommer lite inlägg igen, tänker på Er! Kram Annika

    SvaraRadera