onsdag 25 juni 2014

Bilbingo

I måndags var det bilbingo i Sjötorp. Vi hade samlat ihop ett gäng från jobbet som begav oss iväg för att vinna storkovan. Rikare på pengar blev vi inte men många skratt blev det under kvällen. :)


Vi åkte nedcabbat in på bingoområdet i en Buick. Sjaletten var på plats runt halsen och solbrillorna på plats.

Första problemen dök upp då jag och min kollega, som inte är några vana bingospelare skulle köpa spelbrickor. "Vad säger man?" Undrade min kollega. "En av varje?" föreslog jag. Några hjälpsamma damer framför oss i kön bekräftade att "en av varje" kunde man absolut säga. Det blev tillslut två av varje. Vi ville ju inte vara sämre än våra mer vana kollegor. ;)





Sen var det här med att fästa bingobrickorna. Där verkade det som att jag faktiskt visste vad jag gjorde.


Innan spelen drog igång fikade vi en första omgång. Salami/briemacka och kaffe. Perfekt!


Sen drog första spelet igång. Inga problem att hänga med. Sen när andra spelet startade blev det lite svettigt men vi hängde med ok. Fraser som "är det lodrätt eller vågrätt som gäller?" fick oss att dra extra mycket på munnen. Tror folk runt omkring oss hade minst lika roligt åt oss som vi hade åt spelet. Det bjuder vi på.


Det blev lite kyligt efter någon timma och mörka moln drog in över himlen. Alla kollade sina väderappar; min sa "inget regn alls", en annan "regn klockan 22". Regnet kom och tidigare än klockan 22.... Nu fick alla runt omkring skratta lite igen. Sju kvinnor som "överraskas" av regnet mitt under bingospelet. Får snabbt som ögat slänga ner campingstolar och bord i bagaget. Cabba upp hade vi turligt nog gjort redan, i fall.... Sen skulle alla sju in i bilen.... Tanten i bilen bredvid vår skrattade så tårarna sprutade. :)

Men in i bilen kom vi. Vi tre som satt i baksätet hade gott om plats. De fyra i fram satt något trängre. Där inne skulle vi sen fika med kaffe och kaka...... Rutorna immade igen och hur vi fick fram kaffet är en gåta. :)


Som tur var var det bara en skur så när pausen var över kunde två ramla ur bilen och spela de sista spelen utomhus. :)

Hur gick det då? Ja tuta fick vi inte göra en enda gång. Men men... Tror helt klart att spelet var riggat, till vår nackdel. :)

-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar