lördag 28 mars 2015

Vilken vecka!


Oj vilken vecka det har varit!! Det har hänt saker nästan varje dag. I måndags var det tentadags uppe i Örebro. Jag låg över natten mellan måndag och tisdag på hotell då vi tentade så sent. Av tidigare erfarenheter vet jag att jag är helt slut i både huvud och kropp efter tentor, så att köra bil i flera timmar är ingen höjdare. Istället gick jag och några kursare ut och åt gott på Indisk restaurang. Förena nytta med nöje! 

Måndag till och med torsdag har det sedan varit plugg i Örebro. Vi har förutom vanlig salstenta fått genomföra praktisk tenta i hörselkontroll. Det var roligt och jag tror jag blev godkänd på det momentet. Hemma fick Patrik ställa upp som försökskanin då jag behövde träna på att vända på ögonlocken. Något han motvilligt gick med på men det gick bra. Fick dock bli en liten muta för att han skulle gå med på det hela. Sen hur själva momentet ska gå till i verkligheten har jag inte fått kläm på, då vi nu i hemmet genomförde ovanstående i soffan; Patrik liggandes och jag satt gränsle över honom. :-) Tror inte riktigt att det är så man ska göra på en företagssköterskemottagning, även om min kursare nog trodde att det skulle vara populärt. 

I torsdags var det sedan dags för den största händelsen i Pipordern sedan den startades. Ingen mindre än Jan "pipa" Andersson med bror kom på besök. Det var häftigt och ordensherrarna var så nervös innan. Det var så roligt att se dessa vuxna män så ödmjuka. :-) Givetvis smög det sig in några roliga kommentarer här och var även om tillställningen var ovanligt städad. :-) 


Vi bjöd på räkmackor och vitt vin. Till kaffet hade jag bakat en choklad- och kolapaj vilket gjorde att en tystnad lade sig kring bordet en kort stund. :-) Pajen fick tummen upp av alla.


I fredags fyllde Patrik år och vi firade lite tillsammans i familjen med tacos och presenter. Födelsedagsbarnet var mycket nöjd. Idag invigde vi hans presenter; champagne, champagnehink och tillhörande fot. Stil och klass!!




Champagnen fick bli måltidsdryck till stekt färsk tonfisk och lime- och äppletzatziki. Riktigt lyxigt blev det och givetvis jättegott. Rekommenderar både champagnen och maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar