torsdag 7 oktober 2010

1-års kalas, del ett



Imorgon fyller min älskade Linus ett år. Tänk vad fort tiden har gått. Jag minns så väl dagarna innan han föddes. Jag gick här och bara väntade och väntade och fick inga signaler om att det var på g. Sen startade det med lite molvärk vid 11.30 torsdagen den 8 oktober 2009. Vilket sedan eskalerade och 13.02 skrevs vi in på förlossningen och Linus såg dagens ljus 13.17. En krystvärk och sedan var han ute! Ja, året har gått ungefär lika snabbt som förlossningen känns det som. :-)



Hur som helst så hade vi ett litet förkalas idag för honom, tillsammans med våra goda vänner fam Turesson. Tyvärr kunde maken i familjen inte följa med pga sjukdom men Suzie och Jonathan var här och det var en jätte trevlig kväll.



Linus fick jätte fina paket och ett fint födelsedagskort. Tyvärr fick födelsedagsbarnet avrunda redan vid 18 då han var helt färdig. Inte nog med att han fyller ett år den här veckan, vi kör även inskolning hos Linus blivande dagmamma. Så det var helt ok att han var trött. :-)


Julia och Jonathan fick blåsa ut ljuset var sin gång idag då Linus sov när det var tårtdax. Men imorgon på den riktiga födelsedagen, då hoppas jag han orkar vara med ända fram till tårtan.

2 kommentarer:

  1. Grattis till stora killen!!! Tiden går så otroligt fort! Hoppas han får en toppen bra födelsedag :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis Linus på 1 - årsdagen! Nu är jag inne på rätt dag. hehe ;-)

    Kramar, faster Maria.

    SvaraRadera