lördag 30 oktober 2010

Jag är åter

Det har varit tyst här ett tag nu, men idag finns det tid och ork att skriva några rader. Anledningen till tystnaden är att jag har återgått till arbetet, även under vardagarna, och då har inte orken funnits där när man kommit hem på kvällen.

Det hände en intressant sak i anknytning till Linus födelsedag. Vi fick en paketavi på posten, som var adresserad till Linus. Det var ifrån ett ställe som heter Bluebox, en sajt på nätet där man kan få presenter skickade till någon, inslagna och klara. Och det var nog det som Linus fick.

Patrik tog med lappen till Ica Maxi för att hämta ut paketet. Han tog även med sig Linus patientbricka för att visa att det var vår Linus. Tror ni han fick hämta ut Linus paket. Nej det fick han inte. För vi var tvungna att ha legitimation på Linus! Det räckte inte med att Patrik visade sitt körkort. Löjligt!

Jag försökte nästa dag, och hade då även med mig Linus. Men jag fick inte heller hämta ut paketet. Även om vi visade att Linus var ett år och att vi bor på samma adress och heter samma i efternamn. Linus var tvungen att ha en legitimation.

Så vi har inte kunnat hämta ut paketet och vi vet inte vem det var ifrån. Känns fruktansvärt löjligt av Maxi tycker jag. Ibland måste man väl ändå kunna tänka lite själv och töja lite på gränserna.... Så om det är någon där ute som har skickat ett paket till vår Linus och undrar varför vi inte tackar så har ni svaret här. Vi har inte fått hämta ut paketet...

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa.
    Herregud det är inte sant att ni inte får ta ut packetet..........ring icas huvudkontor!!!!!!!finns ju gränser för idioti.
    Förstår att du är trött efter jobbet.....Har dock saknat att läsa vad du har på hjärtat. Tror jag ska skicka ett meddelande till dig på facebook sen.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden Sofia. Ska försöka att även finna ork att skriva mellan arbetspassen. ;)

    SvaraRadera
  3. Förstår att varken tid eller ork finns efter jobbet!
    Så dumt gjort av ica så det liknar ju inget! Ska man inte få ta ut en 1 årings present!
    Hoppas allt är bra med er annars
    Kram Petra

    SvaraRadera