onsdag 2 mars 2011

Mineralsmink från i.d.



I.d. BareMinerals foundations är 100% naturliga och baseras på rena mineraler från naturen. De är vårdande och fungerar som en förlängning till din övriga hudvård, och kan till och med hjälpa till med att förbättra din hud. De ger även ett naturligt och säkert UV-skydd (SPF 15). De innehåller inga konserveringsämnen, inget talk, olja eller vax och ingen parfym eller tillsatser.

Visst låter detta bra. Jag har länge gått och kikat på de här produkterna. Men de kostar en slant och inget man bara köper över en kafferast. Men så för några veckor sedan fick jag en liten oväntad present av Patrik. Bara så där, nämligen ett Get starated kit från Bare minerals. Vet inte om han försökte säga något till mig på ett snällt sätt eller om han bara vill ge mig något extra... ;-)

I det här paketet fanns allt man behövde för att komma igång, inkl en dvd med instruktioner. Så ni förstår att det är avancerade saker. ;-) Jag bokade också in mig på en genomgång av produkterna på stället där han köpt dem.

Förra veckan var jag där och blev sminkad av en tjej som verkligen kan det här med mineralsmink. Man jobbar ju på ett lite annorlunda sätt än med vanligt smink. Mineralsminket består av pulver som arbetas in i huden med olika borsttekniker. Resultatet blev jätte fint och jag kände mig mycket nöjd. Sen kom ju problemet när jag själv skulle göra detta hemma. Det ser ju så enkelt ut när någon som är professionell sminkar en. Mitt resultat blev inte riktigt lika bra som hennes men jag var ändå nöjd. Jag får helt enkelt träna för att bli riktigt snygg. Och det var roligt. Men det är inget man börjar med innan jobbet klockan 07 kan jag säga. ;-)

3 kommentarer:

  1. Har hört talas om det sminket! spännande, vart finns det?

    SvaraRadera
  2. Låter jätte bra. Gulligt av Patrik att ge dig den presenten. Låter intressant. Kramen, Mia.

    SvaraRadera
  3. Tidigare fanns det bara att köpa utav hudterapeuter. Nu finns det även på Kicks och vissa Åhlens har jag sett det på också. Patrik köpte mitt på Livingroom.

    SvaraRadera