tisdag 1 november 2011

På duschyllan


Nu när vi går mot kyliga tider måste man ta extra god hand om sin hud och hår. Det finns säkert fler än jag som blir så torra på kroppen att man nästan kliar sönder sig. Håret blir extra torrt och risigt så det behöver precis som kroppen extra fukt.

Jag har införskaffat mig shampoo och en hårmask från J Beverly Hills, köpt hos min frisör, för att ge håret lite extra omvårdnad. Det kändes lite skumt att tvätta håret med ett shampoo som såg ut som flytande bläck...

Till kroppen använder jag nu en duschtvål från the Body Shop. En duschtvål som inte innehåller tvål, vilket torkar ut huden något fruktansvärt. Och för att inte klia sönder mig finns det bara en enda hudkräm som fungerar, också den inköpt på the Body Shop, Body butter. Det fick bli olivburken som fick följa med hem då den accepterar min vanliga parfym. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar