måndag 14 november 2011

14 år!

Den här kvällen för fjorton år sedan, strosade jag runt på Valhall på en av alla gymnasiefester som anordnades. Där träffade jag på Patrik som bara så där helt spontant kom fram och gav mig en kram. Det ena ledde till det andra och nu sitter vi här, fjorton år senare. :-) På dessa år har en hel del hänt och i kväll har vi firat lite extra. På förmiddagen bestämde vi att vi kör på ett år till... ;-)


Till middagen blev det kött som stått i ugnen länge och gottat till sig. Till det serverades ett mycket gott rött vin, La Gunilla. Bra bordsvin och ett trevligt sällskap när man åker bort en helg...


Middagen avnjöts utan barn. En lyx vi inte är allt för vana vid. Men i kväll kördes de i säng lite tidigare än vanligt.


Till desserten som bestod av chokladmousse med smak av citron och ingefära bjöds det ett vitt dessertvin. Mycket fint och gott tyckte Patrik.


För att sätta extra guldkant på denna kväll, korkade Patrik upp sin finaste whisky, årgång 1979! Värdig en dag som denna.

Tack för året som gått kära du! Nästa år blir det 15 år, då förväntar jag mig något riktigt storslaget! ;-D

2 kommentarer:

  1. :-D Grattis i efterskott. Vad romantiskt. Härligt att bara njuta av varandras sällskap på tu man hand. Minns runt den tiden Patrik träffade dig, han såg så där lurig ut. Man märkte att något speciellt hade hänt.

    1997. Samma månad fick jag min första kyss haha. Men inte av rätt person, men det är en annan historia. Så den månaden var speciell. ;-} Minns när föräldrarna och jag, träffade dig första gången. Du var så blyg. :-}

    Jag har ett annat första minne av dig, det var när Patrik inte hade körkort. Du bodde i Stöpen hos din mamma. Han hos oss. Han tog bussen mot Mariestad, full med folk och mörkt ute.

    Han gick av på fel busshållplats och sprang hela vägen hem till dig. Under tiden ringde du till oss och var jätte orolig för var Putte var någonstanns. Sen ringde du tillbaka och sa vad som hänt.

    Minns även när han varit och köpt förlovningsringarna de i guld. Låg i en mörkgrön ask och till dem hade han köpt en orange flaska med gott i. Han var så nervös. Nyår har jag för mig. Sen ringde han hem och sa att ni var förlovade. Lycka. :-D

    Finns många minnen.

    Ser ut att ha varit en mysig kväll.

    Kramen, Mia.

    SvaraRadera