fredag 1 juni 2012

Altanen har fått nytt utseende

Tidigare i vår skrev jag ett inlägg om hur jag önskade att vår altan skulle se ut. Nu har den fått nytt utseende och det blev riktigt riktigt bra. Och mycket av önskningarna finns nu på riktigt. Endel planer ändrades längs vägen, som tex trallplattorna från Ikea. Goda råd från kunniga personer ledde till att vi slopade dem och slipade upp det gamla golvet istället. Och det blev bättre. :-)

Nu är det bara lite dekor som fattas. Självklart ska den stora golvkandelabern på plats inom snar framtid och något grönt på väggarna. Ska ge mig ut och leta snygga amplar i veckan tänkte jag.


Å så här blev resultatet! :-) Jag är mycket nöjd. 


Lamellgardiner sattes upp för att vid behov skärma av solen och insyn... ;-)


Äntligen fick vi packa upp den nyinköpta möblerna. Jag är så nöjd med inköpet!


 Det gamla lackade golvet slipades rent och fick sedan en annan finish med mörk lasyr. 


Det nya röksvarta plasttaket kom på plats. Och man såg redan efter detta vilken skillnad det blev. :-)

                                                 
 Sen målades de tvärgående balkarna svarta. 




Patrik tvättade och målade om det vita så det blev riktig vitt. 


Det gamla och spruckna taket togs bort. 




2 kommentarer:

  1. Blev jätte fint. Putte borde bli målare istället. Kram, Mia.

    SvaraRadera