lördag 23 juni 2012

Bowling en röd dag

Idag var det en sådan där dag som man har svårt att ta sig för något vettigt att göra. Man är lite seg efter gårdagen och vädret lämnade mycket till över att önska. Då det dessutom är en röd dag så var ju allt stängt. Så vi bestämde oss för att åka och bowla på Oleary´s i stan. 

Sagt och gjort, vi lämnade Linus hos mormor och så mötte vi upp Micke och Petra utanför och så ägnade vi en timma till att slå ner käglor på olika vis. Det finns nog lika många olika stilar som det finns bowlare tror jag. :-)

Man kan ju fundera över varför bowlingskor måste vara så fruktansvärt fula. Har någon något förslag till varför det är så?

 Micke fortsatte trenden lite från igår, nämligen att briljera även här. Men idag räckte hans kunskaper inte hela vägen. 

 Julia har precis skickat iväg sitt klot. Hennes klot rullade inte riktigt lika snabbt som övrigas. Men å andra sidan blev det mer spännande att se hur hennes rullade innan de kom fram till käglorna. :-)

 Julia hade helt klart den mest varierande stilen. Ingen omgång var den andra lik och de avslutades ofta med en dans. 

 Petra var den som hela tiden nästan fick en strike.

 Den här gången hittade jag ett klot som faktiskt funkade riktigt bra. :-) 


 Patrik försökte att slå bort nederlaget genom att radera första omgångens resultat. Det hjälpte honom föga kan jag meddela. 

En timma senare hade en ny mästare korats och mina damer och herrar, mästaren eller mästarinnan var ingen mindre än jag själv! ;-D Det var nog första och sista gången jag vann i bowling. Men jag gjorde det båda omgångarna. Så grattis till mig! :-)

1 kommentar:

  1. Fantastiskt dåligt gick det för mig idag :-O Kräver en ny chans snarast ;-)

    SvaraRadera