fredag 1 juni 2012

Mamma med plus i kanten

Det var precis vad jag har varit idag. I alla fall ett tag. :-) Nu för tiden när mitt schema inte innehåller så mycket helger är jag ju mindre ledig under vardagarna, vilket givetvis är att föredra. Men ibland är det skönt att även vara ledig en dag mitt i veckan.

Idag var en sådan dag och istället för att bara låta den gå till spillo eller upptas av alla måsten här hemma åkte jag och barnen till Stellas Lekland. Vi har varit där några gånger tidigare och det är helt klart bäst att undvika helgerna när man åker dit. Klockan 10.30 var det alldeles lagom mycket folk där. Och då klockan inte var så mycket var det mest yngre barn där som inte börjat skolan än vilket gör att det blir lite lugnare.

Sedan vi var där sist så har Linus blivit lite större och klarar mera själv. Så jag behövde inte klättra runt riktigt lika mycket som tidigare, vilket passade mig väldigt bra. Julia var dessutom en helt suverän storasyster och de lekte tillsammans och hjälptes åt större delen av tiden.




Julia och Linus simmar runt i bakterihärden. Man får sluta att vara sjuksköterska i tanken ibland. :-)




Efter lekstunden åkte vi till Max och där mötte även Patrik upp. Så det blev hamburgare innan det bara av hemåt. Det var inte så oväntat att båda barnen somnade på väg hem och deras mamma fick sig en kaffestund i lugnan ro innan de vaknade igen. :-)

Bättre kunde fredagen knappast börja. I kväll blir det grill, trots att vädret inte är det bästa. Men man kan grilla ändå. Efter maten bjuds det på vaniljpannacotta och rabarberkompott i Liselotts kök. Hoppas att det blir lika bra som jag tror. I helgen vankas det jobb för mig, men jag är inte ledsen för det. För där 
trivs jag ju som fisken i vattnet också. 

Trevlig helg på er alla nära och kära! :D

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag. Kram, Mia.

    SvaraRadera
  2. Jag var där med Olivia i veckan, och det var ett bra tag sedan vi var där! Hon klarar också mycket mer själv nu, så det var riktigt kul .-)

    SvaraRadera