lördag 1 oktober 2016

En dag för att hinna ikapp

Så är det helg och för mig en hemmahelg. Patrik är i Köpenhamn med Orden på invigning av nya pipshopen. Då arbetsveckan numera är 7.30-16.30 mån-fre är det svårt att hinna med allt hemma. Har inte hittat rytmen än.


Jag, barnen och mamma var en sväng på stan på förmiddagen. Lite presenter till Linus inhandlades. Julia shoppade lite inför höst och vinter.


Jag hittade en kofta som det stod "Liselott" på. :)


Linus fyller ju år nästa vecka men fick handla lite ändå. Nya tuschpennor blev det. :)


Då Patrik inte är hemma fick barnen styra helt middagsvalet - tacos.


På eftermiddagen rörde jag och Linus ihop en kladdkaka. Ibland är det enklaste godast.

Sen blev det städ för min del. Hela huset har fått sig en omgång med dammtrasa, dammsugare och våttorkning. Fönstren blev även putsade invändigt.


Nu landar vi i soffan jag och Linus och tar lördagsmys. :) Julia sover hos en kompis så det blir bara vi hemma ikväll.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar