tisdag 13 december 2011

En febrig morgon med lucia

Då har det helt plötsligt blivit 13 december. Nästan halva månaden har gått, vart den tog vägen vet jag inte riktigt. Här hemma har det varit fullt upp. Varje helg har det varit saker inplanerade. December är en månad då man blir otroligt social och träffar släkt och vänner ofta. Vilket i och för sig är mycket trevligt.

Idag är det ju som bekant lucia. Jag och min lille feberheta son tittade på luciatåget på tvn i dag klockan 07. Det var som vanligt mycket vackert och stämningsfullt. Igår slog febern till hos Linus och när mormor hämtade honom från förskolan var han som en liten spis. Barnen har klarat sig väldigt bra ändå under hösten. Om ni minns förra hösten och vintern så var nog jag hemma varannan vecka pga att linus hade feber.

Så idag blir det en lugn hemmadag. Jag och Julia ska göra lite julgodis och så ska julkorten skrivas. Världens bästa kola gjordes häromdagen. Det receptet dyker upp här lite senare.

1 kommentar:

  1. Krya på sig. Linnea är febrig sedan igår hon med. Febern kom kl. 0.00 och höll sig på 39, för att sedan gå ner till 38, för att sedan gå upp till 40. Så höll den på till kvällen när den var på 36. Nu sedan i natt har den gått upp igen och är på nästan 40. 39,7. Stackars våra små. Ja, månaden har gått fort. Hälsa. kram, Mia.

    SvaraRadera