söndag 29 november 2015

Skaraborgscupen i truppgymnastik




Idag har vi spenderat hela dagen inne på Arena Skövde. Först var det Skaraborgscupen med Julia som stod på schemat och när den nästan var slut var det simskoleavslutning för Linus. Turligt var även denna på Arena Skövde.




Skaraborgscupen i truppgymnastik är Julias första tävling och hon var så spänd imorse när jag lämnade henne på Arenan. Mitt största problem var att alla tjejgymnasterna skulle ha inbakade flätor. Men detta löste sig på bästa sätt då Julias tränare flätade hennes hår.

Mellan klockan 12-16 fick vi se riktigt duktiga tjejer och killar som gjorde volter och hopp och utförde dansnummer. Så roligt att se och tävlingen var riktigt bra planerad.

Julia var med i gruppen med namn Pärlsocker. Deras insats var riktigt stark. Tre grenar var de med i; airtrack, hopp och fristående. I hopp placerade de sig på andra plats och på airtrack tredje! I friståndet blev det en fjärdeplats. Imponerande! :)



Suddig mobilbild på prisutdelningen. Julia fick ta emot gruppriset. :)

Tyvärr missade jag prisutdelningen för då fick jag förflytta mig till badet där Linus hade simskoleavslutning. Där visade han upp sina kunskaper i vattnet. Riktigt roligt det oxå.

Stolt är bara förnamnet jag känner över mina barn idag. :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: