fredag 29 januari 2016

Slut på en omväxlande vecka

Veckan har innehållit lite av varje här hemma. Jag har vabbat i dagarna tre då Linus insjuknade i någon form av magsjuka i tisdags kväll. Nu är det hela över och alla är pigga och friska igen.

När man helt plötsligt får "extra" tid hemma som man inte räknat med blir mycket gjort. Förutom att pyssla om Linus har jag hunnit plugga en hel del. Magisteruppsats kräver mycket tid, det är ett som är säkert.


Kvällens middag bestod av mustig och kryddstark köttfärssoppa. Till detta blev det ett glas rött av ovanstående vin, Masi Bonacosta Valpolicella, 95kr. Går under beskrivningen mjukt och bärigt. Passade lika bra till lasagne också vilket vi testade dagen innan.

Förra vecka blev det lite fix här hemma.


Fönstren fick lite annat utseende.


Lite nya ljuslyktor på bordet. Tror ingen förbrukar så mycket värmeljus som jag. :)


Den största ansiktslyftningen fick min bil. Oj oj vad skitig den var. Testade att köra i "tvättunneln" och resultatet blev riktigt bra. Det blir fler tvättar där helt klart.

Nu njuter vi av en stundande helg. Imorgon blir det åter plugg på högskolebiblioteket med min kursare Karin. På onsdag är det Örebrodag igen och handledning av uppsatsen. :)

Nästa helg åker jag och Petra på spa. Vi ska upp mot Skinnskatteberg och Färna herrgård. Det kommer bli riktigt skönt med två dagars avkoppling med god mat, dryck och relax. Helt klart behövligt!

Ha en skön helg kära vänner. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar