onsdag 23 mars 2016

Ibland är det allvarligt



Jag gillar inte att gå till tandläkaren, fast vem gör det? Det räcker att gå in på mottagningen så kommer obehaget. Det är något med lukten. Den får det att krypa av obehag i kroppen och man känner att hjärtat slår snabbare och kallsvetten komma krypande.

Men efter att ha dragits med smärtor som krävt Ipren, svullet och rött tandkött runt en visdomstand i några dagar insåg även jag att jag nog borde kolla upp detta.

Ett samtal till min tandläkare resulterade i akuttid och antibiotika två gånger dagligen i en vecka. Inflammation runt visdomständer är tydligen inget man tar så lätt på utan något som kan bli riktigt allvarligt. :(

Så med facit i hand så var det väldigt tur att jag sökte innan det blev riktigt allvarligt.




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: