måndag 29 mars 2010

2012

Patrik fyllde år i lördags och fick då filmen 2012. Det är en actionfilm som handlar om jordens undergång år 2012. Har sett förhandskik på den tidigare och tyckte då att den verkade jätte bra. Sen var några kompisar på den och de var jätte besvikna och tyckte inte alls att den levde upp till förväntningarna. Så när vi satte oss och tittade i lördagskväll så hade vi inte så höga förväntningar utan tyckte mest att det skulle bli skönt slappa lite framför hemmabion. Men jag måste säga att jag höll inte med våra kompisar. Jag tyckte filmen var kanonbra! Den var nästan tre timmar lång men det blev aldrig jobbigt att titta. Jag levde mig in i filmen otroligt mycket och fick tårar i ögonen ett antal gånger och satt på helspänn x flera. Jag har alltid gillat den här typen av film och bryr mig inte så mycket om det är realistiskt eller inte, kanske var det därför jag tyckte om den. Andra som analyserar innehållet lite djupare än mig kanske tycker annorlunda. Men jag kan helt klart rekommendera den om man vill ha lite filmaction en kväll.

7 kommentarer:

  1. Hej Liselott. Patrik har mailat mig och berättat om att det var en helt okej upplevelse att titta på filmen och du säger detsamma. Men tårar i ögonen? :) Visuellt sett är det en kanon film, men skådespelar-insatser och manus är på gränsen till mental härdsmälta. Alltför förutsägbar, i kombination med haltande skådespelar-insatser och fantastiska visuella effekter. Men det är bra med olika tycken och smak, därför har vi genrer och därmed en jäkla massa filmer att välja bland. :)

    /Micke

    SvaraRadera
  2. Hej Micke! Det här med tårar i ögonen ska man inte lägga så stor vikt vid när det gäller mig, jag gråter till barnfilmer typ Skönheten och odjuret. :-) Jag är så känslig så det räcker med lite ledsamheter i en film så lipar jag. ;-) Visst är det bra att vi har olika smak, vissa av oss gillar ju typ kvinnliga ********vampyrfilmer, andra inte... ;-D

    SvaraRadera
  3. Jag lipade personligen över hur fula ryssens ungar var...

    Patrik

    SvaraRadera
  4. ...Vänta lite nu, var det där en pik till mig och den där vampyrfilmen jag MISSMINDE mig om?! =)

    Patrik

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa!

    Jag har funderat lite på den filmen. Verkar intressant. Får ta att se den någon gång fram över när mina och Henkes barn sover. För den lär ju inte vara något för barn. :-) Vi såg på Avatar i helgen som gick, länge sedan som vi satt uppe så länge och tittade på film här.

    Som så skönt när man kan göra det då de små sover och att de sällan vaknar under tiden. :-) Henke tyckte precis som mig att den innehöll för mycket våld och onödigt med krig. Man vet ju att människan är kapabel till nästan vad som helst. Samtidigt tycker jag att den var vacker och innehöll kärlek.

    Men varför ska det vara så mycket våld i allt nu för tiden?. Räcker det inte med att det krigas ändå?. Så är besviken på våldet men nöjd med alla vackra scener som den ändå hade. Har du/ni sett den?.

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Nej vi har inte sett den än. Den släpps ju inte förrän i slutet av april, men jag tror vi är aspiranter på att köpa den. Vet inte så mycket om den dock.

    SvaraRadera