torsdag 11 mars 2010

Första kärleken

Idag berättade Julia att hon är kär i en kille på Larven, hennes förskoleavdelning. Har haft det här på känn ett tag då hon säger att hon drömt att hon varit kär i honom men har man frågat om hon inte är kär då har hon blånekat... :-) Hon berättade det för mig när hon skulle sova;

Julia - Mamma, jag är kär i Alvin.
Jag - Ja ha, vad mysigt. Är han kär i dig då?
Julia - Ja, han sa att han var kär i mig när vi var i byggrummet idag. (Fniss) Å då sa jag att jag var kär i honom. (Mera fniss)

Och sen var det inget mer med det. *ler* Undra om Alvin kommer ihåg att han berättade för Julia att han är kär i henne. Får nog höra mig för om detta hos mamman till "min kärlekspojke" som Julia så fint sade. ;-D

5 kommentarer:

  1. Hehe :-D Vad sött! Hälsa till Julia från faster. Kram.

    SvaraRadera
  2. Alvin är en cool grabb, men pappa har redan laddat hagelbössan. Just in case. =)

    Patrik

    SvaraRadera
  3. Jo, visst kommer Alvin ihåg vad han sagt till Julia. Hon är hans "kärlekstjej" säger han. Julia ville visst pussas lite på dagis igår men där sa Alvin stopp. En kram är ok men att pussas tyckte han nog var att ta förhållandet ett steg för långt.
    Puppy love.

    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, de är ju för söta. Julia har idag ristat in ett A med gaffeln i vårt köksbord... Förr var det trädstammar, nu förtiden är det köksbord.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera