tisdag 2 mars 2010

Utsikt från en snödriva


Idag har vi tagit vara på solskenet. Jag, Julia och Linus packade picknickryggan och gick på promenad till en lekplats med pulkabacke. Solen sken och det blåste lite grann men jag tänkte att om man hittar en plats i lä är det nog underbart skönt. När vi kom fram till lekplatsen insåg jag att det inte riktigt kunde bli så som jag hade tänkt mig. Alla leksakerna var totalt översnöade. Snön var så djup att det inte gick att ta sig fram till pulkabacken med snowracern och hela lekplatsen låg i skugga då solen inte nått dit än.

Räddningen blev två snöhögar bredvid vägen, framför lekplatsen. :-) Där kunde jag sitta i lä och njuta av solen - underbart, medan Julia lekte i snöhögarna och Linus sov i vagnen. Efter ett tag så plockade vi fram våra smörgåsar och drack varm choklad och kaffe. Tänk att allt smakar mycket godare när man är ute.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut att ha varit! Själv har jag suttit på kontoret och ritat butikskarta med inventeringsplatser hela dagen. Ser ju fint ut när man tittar ut iaf... =/

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! (inte butikskartan utan picknicken) :)

    SvaraRadera
  3. Låter jättemysigt! Trots att jag är så trött på snön så tycker jag om bilden!

    SvaraRadera