torsdag 11 mars 2010

Tid till det jag älskar

Jag verkligen älskar att vara mammaledig och hemma från jobbet. Den här gången njuter jag verkligen. Visst finns det stunder då man bara känner att man inte orkar mera, men nästan jämt är det ljuvligt. Jag har verkligen tid till sådant jag älskar att göra. Jag får vara med mina barn och hitta på saker tillsammans med dem. Jag har möjlighet nu att göra det på mitt vis, i min takt då jag har bil och körkort. Men Julia var det buss som gällde vilket begränsade mig en aning. Och så har jag tid för det jag verkligen brinner för; att laga mat och baka!

Jag kan sitta och leta och planera vår veckomatsedel, för jag har all tid i världen att göra detta. Det gör inget om maten ska koka i 2h, jag har den tiden. Och jag kan dregla över vackra tårtor och cupcakes på nätet och sen göra ett tappert försök att efterapa dessa. :-) Och det är så otroligt roligt.

Jag vet inte hur det ska fungera när jag ska jobba och komma hem klockan 17. Hur ska jag då kunna göra alla dessa läckerheter jag har recept på som kräver tid vid spisen... Kan någon komma på en briljant idé hur man löser det så är jag idel öra. :-)


2 kommentarer:

  1. Det är en härlig tid! :-) Duktigt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Du får väl göra som jag. Enda chansen för att jag ska hinna med mina fritidsintresen är att hoppa över några timmar sömn och lägga mig (för) sent. That's life. =)

    Patrik

    Ps. Hur du än gör så måste du lösa det - din mat är ju så otroligt god!!!

    SvaraRadera