lördag 21 februari 2015

Baconpasta

Igår var Patrik och jag och åt på Restaurang Glädje och fick en riktigt bra start på helgen. Innan middagen tog jag en kort runda på stan. Där är inte stället jag hänger ofta om vi säger så. Inne på Assbecks hittade jag en riktigt fin och skön kavaj. Har kollar efter kavaj ett tag men inte hittat något. Men så, bara så där, hittade jag en. Mjuk och skön, ljusgrå från Soyaconcept.


Idag blev den min. :) Jag drar mig för att spontanshoppa då det ofta resulterar i konstiga köp. Men den här sov jag på och så köpte jag den idag. :)


Till lunch idag blev det en enkel men mycket smakrik baconpasta. Hittade receptet i Coops mattidning "mer smak". Jag är en Ica-människa och handlar oftast bara småsaker på Coop. Men deras tidning är bra. I det här numret fanns mycket kul att testa.

2 pkt bacon
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater (jag tog Muttis finkrossade)
1 dl grädde
Salt, peppar, chiliflakes och oregano
Lite socker

Klipp bacon i små bitar och stek dem i en stekpanna. Låt sedan rinna av på hushållspapper. Riv löken och vitlöksklyftorna. Stek någon minut i stekpannan utan att de får färg. Häll över de krossade tomaterna. Låt puttra ihop. Krydda med salt, peppar, chiliflakes, oregano och lite socker för att ta bort det syrliga. Rör i grädde och baconstrimlor och låt puttra några minuter.

Servera med nykokt pasta.

Snabbt, enkelt och gott. :D


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar