fredag 22 april 2016

10-årig bröllopsdag



Idag för tio år sedan blev jag fru Eng i Värings kyrka. Vårt bröllop som planerades i största hemlighet gick av stapeln då Julia döptes. Lika soligt och fint som idag var det den där aprildagen för tio år sedan. Så ikväll firade vi här hemma. :-)



Det blev sushi och champagne på altanen. Mat och dryck var riktigt god och solen värmde så skönt. I tio års present fick Patrik en whisky, vilket han blev mycket glad för. Jag fick en övernattning för två inklusive frukost. Att välja ett av de 30 ställena kommer inte bli det enklaste. :-) Vi kan säga att våra gåvor verkligen var anpassade efter den andres tycke och smak. Men man lär ju sig ett och annat på de åren som gått. :-)

Innan vi firade vår bröllopsdag har jag varit i Örebro i två dagar. I torsdags var det dags för min och Karins sista handledning av vår Magisteruppsats. Vi ligger bra till tidsmässigt och kommer hinna färdigt i tid så vi kan gå upp med uppsatsen i juni.

Den här gången valde vi att ta en övernattning och göra lite trevliga saker förutom att bara plugga. I Örebro är det parkeringshus som gäller då man ska stå parkerad i centrum. Jag måste erkänna att parkeringshus inte är mitt förstahandsval då jag ska parkera men här har man som sagt inte mycket till val. Det är trångt och bökigt men jag fick till det riktigt bra om jag får säga det själv. :-)


Övning ger färdighet heter det ju. :-)



Lite shopping hann vi med också. Det var riktigt roligt att gå i affärer i en stad man vanligtvis inte brukar shoppa i. 


Efter en god och lång frukost på Hotell Best Western satte vi oss tillrätta och jobbade vidare. Kändes skönt att få sitta ostört på hotellet och arbeta med uppsatsen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar