måndag 8 november 2010

Underbar helg



Vilken underbar helg vi har haft! Tänk om varje helg kunde bli så bra. I lördags kväll var hemma hos familjen Turesson och åt god mat och njöt av trevligt sällskap. Barnen lekte jättebra och vi var så nöjda och glad när vi styrde kosan hemåt framåt 21.

Igår bjöd vi familjen Wersén på sopplunch. Soppa är ju så gott och man äter det alldeles för sällan tycker jag. En vän till mig blev bjuden på soppa på ett kalas nyligen och då slog det mig att det har jag aldrig bjudit någon på och så blev det sopplunch. Det blev en köttfärssoppa med bra sting i. Till detta serverades nybakt linfröbröd och till efterrätt paj med persika ihop med vaniljglass. Vi blev både mätta och nöjda.

Framåt eftermiddagen när solen sken sådär guldgult tog vi en promenad ute på bygden. Skönt att få röra lite på benen och luften var ljuvlig. I kvällningen intog vi en ostbricka, som inte var planerad men dock så god.

Som sagt, en jättetrevlig helg ligger nu bakom oss och jag hoppas att den ger oss en fortsatt bra vecka. :-)

4 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen en jätte mysig Söndag! Inte ofta just Söndagar blir så lyckade :-)

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt härligt! Ni är allt riktiga livsnjutare ni Engs :)

    SvaraRadera
  3. Ja men självklart. Livet går ju inte i repris direkt. ;-)

    SvaraRadera
  4. Lätt riktigt mysigt det där. :-}

    Kram, Mia.

    SvaraRadera