måndag 30 januari 2012

Ung som en 20-åring

I helgen när jag jobbade hade jag hand om en patient som var född 1914. Det var en riktig krutfarbror som var helt klar och adekvat. Han sa att jag var så duktig när jag tog venprov på honom och att jag nog inte hade jobbat så många år då jag var så ung. :-) Givetvis var jag ju tvungen att fråga hur gammal han trodde jag var. "Inte en dag över 20 år" sa han då. När jag sa att han fick lägga på en tio år så blev han lite häpen. :-)

Nu vet jag inte riktigt hur man ska tolka det. Antingen ser jag ut att vara ung som en 20-åring, ha ha ha, men jag tror snarare att om man är född 1914 så ser alla unga ut. :-) Lite har väl hänt sedan jag var 20 år. Eller vad säger ni? Jag tror jag föredrar mig själv som 30 år i alla fall. :-)

Liselott 2001

Liselott 2011

4 kommentarer:

  1. Hi hi en riktig krut gubbe!
    Du är lika fin nu som då! :-D

    SvaraRadera
  2. Det är bara frisyren som blivit kortare annars är du dig på pricken lik. Vacker som den ängel du är. Kram

    SvaraRadera
  3. Ser inte så stor skillnad på bilderna. Är precis som de andra säger, det är bara håret som mest har ändrats. Hör ofta att jag ser yngre ut än vad jag är, det tar jag bara som en komplimang. Känner mig inte speciellt ung. Men inte gammal heller. Det beror ju på vad var och en varit med om, genom livet. Och arv naturligtvis. Rökare och andra med droger, för det är en drog, ser oftast äldre ut än sina jämnåriga. Kram, Mia.

    SvaraRadera