tisdag 31 januari 2012

En liten kick


Månadens sista inlägg blir ett litet försök att skapa lite värme och ljus inombords. Här hemma har vi haft sjukstuga igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Jag är så trött på den här vintern nu och dessvärre har den väl bara startat.

Jag längtar så mycket efter våren, efter värmen från solens strålar. Jag vill inte gå omkring och frysa inomhus, oavsett om huset är varmt, jag är varmt klädd och tänder ljus omkring mig. Den typen av kyla jag känner av nu kan bara botas med vår och värme.

Så jag gjorde ett tappert försök idag när jag var och handlade mat. Köpte mig två buketter med tulpaner som fick pryda mitt köksbord samt slängde ihop en fruktsallad. Allt för att få en liten extra kick, i väntan på våren och värmen. Och lite piggare blev jag nog. :-)

1 kommentar:

  1. Ibland behöver man kickar på vardagarna också. Jag vill ha sommar året om. Nästan. Kramen, Mia.

    SvaraRadera