torsdag 30 januari 2014

Att sätta guldkant på vardagen

Det är ju helt klart något som alla borde bli bättre på. Här har vi bestämt att vi i år ska gå in för att förgylla vardagen lite med små enkla medel. Idag är en sådan dag som jag kände att vi behövde göra något speciellt.

Så i kväll köper Patrik med sushi hem och vi korkar upp lite fin champagne till detta. :-D Kan låta väldigt överdrivet i vissas öron men det tycker inte vi. Livet är till för att njutas av,  oavsett vilken dag det står i almanackan.


Sushi är något jag lärt mig äta på senare tid. Jag som inte tål fisk trodde ju att detta inte var något för mig. Men sushi är ju så mycket mera än rå fisk. Sen har vi läst att champagne ska smaka alldeles förträffligt ihop med just sushi så då kör vi på det!

Har ni något tips på bra bubbel och bra mat till detta?


2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Mer guldkant på vardagen behöver vi alla :-)

    SvaraRadera
  2. Det behövs. :-) shushi är gott och nyttigt. Var Henke som lärde mig när vi bodde i sthlm. Mvh. Mia.

    SvaraRadera