måndag 20 januari 2014

Ljus eller mörk?

Måndagar är väl den dagen i veckan då allra flest personer väljer att starta med något nytt. "Imorgon börjar mitt nya liv...." den har vi väl hört och säkert sagt många gånger. Nya saker kan ju faktiskt starta precis när som helst egentligen men kanske är det lättare att börja om då något nytt ändå drar igång, som en ny vecka.

Vi gjorde en nystart idag, måndag. Lämnade den sjuka veckan bakom oss och blickar framåt. Vi ska återuppta träningen så fort kroppen tillåter samt äta mer rätt igen. Nystart. Men det är inte bara en sådan nystart jag känner för att göra. Jag vill göra något mera, ändra om, förnya....

Patrik har ju satt upp med skägg, en enkel ändring som lyft hans utseende ytterligare ett snäpp. Nu vill jag också bli "ny". Så då kommer den här frågan åter fram, ljus eller mörk?




Det är oftast det jag frågar mig när jag känner för att förändra något. Det var svårt att hitta några bra kort där jag har mörkt hår. Kan tolkas som att jag nog inte ser bra ut i mörkt hår, men jag tolkar det som att det var så länge sedan jag hade detta och därför är korten sämre pga mindre erfarenhet från fotografen. :-) En sak kan jag konstatera och det är att jag inte ska skara ut min lugg utan den blir kvar.

Så vad säger ni, ljus eller mörk? ;-)

Det jag är rädd för är att jag bara ska ut som om jag har en mörk hjälm på mig, att håret blir platt om det blir mörkt igen. Eller att jag blir för blek. Men å andra sidan tar det mörka håret fram andra färger i mitt ansikte än det ljusa gör. Att det inte ska se platt ut och för mörkt det är ju ändå något som jag kan lämna över till min frisör, det är ju hennes jobb att se till så att det inte blir. Jag ser ju vilket håll mitt naturliga hår går åt och det är varken blont eller mörkt, det har en egen färg så att bara låta håret vara är INGET alternativ.

Jag har en klipp och slingtid bokad i slutet av februari så jag har fram tills dess att tänka ut vad jag vill göra. Om jag vill göra något. Patrik sa att han var med på allt bara jag lät luggen vara kvar, inte klipper mig kort eller blir röd eller lila i håret. :-)

1 kommentar:

  1. Du är jätte fin i mörkt hår! Du kan ju ta en ljusbrun nyans om du är orolig för att det ska bli för mörkt!

    SvaraRadera