fredag 21 februari 2014

Det ringde på dörren....

Alla hjärtans dag var ju förra veckan. Men tiden har inte räckt till för mig att sätta mig och lägga in något förrän nu. Så det här kommer in med en veckas fördröjning. :-)

Förra fredagen var det ju som sagt alla hjärtans dag. Jag skrev ju i inlägget innan vilket fint kort jag fick av Linus.

Kakan vi gjorde blev riktigt riktigt bra. Den bjöd vi barnens mormor på när hon kom på kaffe på eftermiddagen. Med sig hade hon även var sin chokladask till oss. Jag lade undan dessa så vi kan njuta av dem vid ett senare tillfälle. Ett senare tillfälle blev det på kvällen då Julia först visade mig att Linus hade legat under sängen och ätit ur hela sin chokladask. Senare när jag gick upp till Julia var även hennes chokladask näst intill tom.... :-)

Till middag blev pulled pork av recept från Remsans blogg. Det var helt klart ett bra pulled pork recept och jag kommer göra det flera gånger.

Senare på kvällen slappade vi framför brasan i soffan och klockan närmade sig 20. Då ringer det på dörren. Undra vem som kommer nu tänkte jag när jag gick för att öppna. Utanför stod ett blomsterbud som ursäktade sig för att klockan hade hunnit bli så mycket. Med sig hade hon ett paket till mig. :-) Det var först adresserat till mitt jobb sa hon men blev ändrat i sista sekunden då jag visst var ledig idag. Bitarna från morgonen började falla på plats.



När jag öppnade paketet innehöll det en så fin rosbukett från Patrik. :-) Jag blev verkligen överraskad kan jag säga. Först och främst hade han redan ursäktat sig med att det han hade köpt inte skulle komma under fredagen så jag förväntade mig inget alls. Sen när klockan drar mot 20 tror man ju inte att det ska dyka upp blomsterbud.

Jag tyckte ju att han blev lite oroad över när jag på morgonen sa att jag var ledig. Förklaringen till detta var ju att han hade beställt blommorna till mitt jobb. Lite smått irriterande då jag inte skulle vara där alls under dagen. :-)

Tack kära du för den fina överraskningen! ;-D

PS. Nu undrar ni ju givetvis vad jag gav Patrik, jag som gillar det här med alla hjärtans dag. Jo han fick något så romantiskt som en burk med tobak från Brobergs i Göteborg. :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar