lördag 15 november 2014

Stockholmstripp

I torsdags tog jag tåget upp mot Stockholm tillsammans med några kollegor. Målet var Karolinska institutet där vi på fredagen skulle delta i en nationell konferens kring förvärvade hjärnskador bland barn och ungdomar.

Torsdagen spenderades på hotell Elite med middag på Bishop arms på kvällen. Jag var så trött efter en gungig tågresa och ganska lång promenad till hotellet så jag slocknade innan klockan blev 21:30. :)

Kursdagen bjöd på många intressanta föreläsningar.

När klockan passerat 16 tog vi en taxi till centralen. Några skulle med tåget hem igen, några stannade kvar. Jag stannade kvar och styrde kosan till hotell Nordic Light där Patrik väntade i lobbyn. :)

Vi firade årsdag den 14 november och passade på att få två barnfria dagar i storstaden.

Uppe på rummet hade Patrik förberett. Mycket nöje och gott bubbel. ;)

Efter bubbel tog vi en runda på stan. Inhandlade lite korv, lufttorkad skinka, goda ostar, oliver och ett gott rött vin i saluhallen vid Hötorget. Vilket ställe!! Så kul att handla delikatesser där.

Detta njöt vi på rummet som lite förkäk innan vi åt middag i hotellets restaurang, The crocked leg. Tyvärr levde restaurangen inte upp till våra förväntningar så där blir det inga fler besök.

Kvällen avslutades med lite flanerande i stockholmsnatten, jag med en stor kaffe och Patrik med en pipa. ;)

Efter en god natts sömn och en god hotellfrukost, styrde vi stegen mot Stureplan och Cigarrummet. Det var ett av Patriks mål med resan. Här inhandlades jultobaken och några cigarrer och han var mycket nöjd efteråt.

När mörkret lagt sig över Stockholm var det dags att åter sätta sig på tåget hem.

Det är skönt att åka iväg och göra något så här. Men alltid är det lika skönt att komma hem till sina kvarter och sitt hus. Så nu njuter vi istället framför vår egen braskamin och ser tillbaka på en jättelyckad minihelg. :)