söndag 21 juni 2015

En dag jag hunnit med mycket

Idag har jag hunnit med riktigt mycket. Vädret har ändrat sig varje timma så man har fått passa på då regnet har hållit sig borta att vara ute en stund.


Mellan den första och andra regnskuren hann jag med en 4 km löprunda på 20 minuter. Det gick riktigt bra. Med AC/DC på lite för hög volym i öronen var motivationen på topp. :)


Innan jag gick ut och sprang rörde jag ihop en deg, rågsiktsbrödkakor som fick jäsa under tiden jag sprang. :) Det gäller att vara effektiv.

Mellan regnskur tre och fyra var jag och handlade och slängde sedan ihop två plåtar med "bråttombullar" till min mamma. Det är inte ofta hon ber mig baka något åt henne men när hon väl gör det vet jag att hon är nöjd. Därför känns det extra roligt när hon ber mig.


Bråttombullar är bullar med fyllning som jäser en gång på plåten. Fick receptet av en tjej jag jobbade med för måååånga år sedan. Toppenrecept!

Nu tittar solen fram igen. Kanske ska jag våga hänga ut tvätten för femte gången.... ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar