torsdag 18 juni 2015

I år firar vi fem år....

I år är det fem år sedan vi firade midsommar tillsammans med familjen Wersen för första gången. Jag satt och kollade igenom våra midsommarbilder och fick mig många glada skratt.... ;-) Man ser en tydlig röd tråd från år 2010 till idag. Vissa saker återkommer varje år.... Hittills har vädret varit bra så att alla aktiviteter som hör en midsommar till går att genomföra, i år ser det tveksamt ut. 

Här nedan får ni en liten resumé på våra midsomrar 2010 och framåt.... :-) Mycket nöje!




År 2010, Linus var en liten kille och Oliva var bara en bebis.  Grilla gjorde vi givetvis. Det hör ju midsommar till. 



Kvällen inleddes med den årliga kubbmatchen där jag och Micke troligtvis utklassade vårt motstånd.


År 2011 hade jag som vanligt mycket stora ambitioner på hur jag ville att vår midsommar skulle bli. Jag minns att här hade jag gått av natt och nog bara sovit några få timmar.


Vi körde lite traditionell midsommarknytis och säkert lite grillat också.


Intresset för goda drycker fanns redan 2011. :-)


Petra och Julia. 


Natten inleddes med årlig kubb och som ni ser var jag och Micke grymt bra som vanligt. 


År 2012 strålade solen och det var varmt och skönt. 


Vi körde grillknytis och Julia satt med under middagen. 


Det badades i poolen både av små och stora....


Petra och Liselott. 


Sällskapsspelen introducerades och ja, bilden talar nog sitt tydliga språk.... :-)


Barnen höll sig till bilar. 


 År 2013 körde vi på stor-plockepin för att förnya oss lite. 


Koncentrationen var hög. 


Givetvis spelade vi kubb. Micke och jag sopade banan igen med Patrik och Petra. :-)


Förra året åkte vi först till Odensåker och var med på traditionellt svenskt midsommarfirande. Det var mycket trevligt. 


Sedan tog vi vid där vi brukar. Kubbmatch genomfördes och vi grillade givetvis. Herrarna ägnade sig åt inte bara findrickande utan även finpuffning i form av både pipa och cigarr.

Nu måste vi ju tänka ut hur vi ska fira detta i år, fem års jubilem.... Vissa saker kommer att upprepas, kubb är ett exempel. Så som det ser ut just nu är vädret inte så snällt så vissa andra sena aktiviteter lär bli mer kännbart i år.... :D

Ser fram emot morgondagen Micke och Petra så får vi se om midsommar 2015 slår alla rekord! :-)

1 kommentar:

  1. Haha oj oj vilka härliga firanden vi haft!! 😃
    Ska bli lika roligt i år!!

    SvaraRadera