söndag 7 juni 2015

Fransk brunch

Idag gick den årliga brunchen av stapeln här hemma. Förra året bjöd jag in våra vänner på brunch med temat USA. Det blev riktigt uppskattat så det fick bli en tradition av det hela.

I år var temat Frankrike. :) Som ni tidigare läst lyckades jag tillslut med mina macarons. :) Ett måste på ett franskt brunchbord. Det som bjöds på idag förutom macarons var;
Croissanter
Äggcocotte med skinka och parmesan
Baguetter
Fransk chokladtårta
Mangosmoothie med smak av ingefära
Ostar
Skinka
Salami
Kaffe
Juice
Jordgubbar
Melon
Kex


Det blev riktigt tjusigt när allt kommit på bordet.


Våra gäster var mycket nöjda och mätta. Återigen blev det en riktigt trevlig tillställning. :) Den årliga brunchen är här för att stanna. Vi var lite inne på att vår vän Micke skulle axla nästa års upplaga men jag tror förslaget röstades ner.... :)

Tack Petra, Micke, Christian och Carro för att ni är så glada i det jag bjuder er på. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar