måndag 16 januari 2017

Chokladmousse på avokado och banan




Har läst många gånger recept där man gjort chokladmousse på avokado. Varje gång har jag tänkt, "nä det kan ju inte vara gott". Igår hade jag en avokado hemma som liksom bara låg där och väntade.... ;) Så jag testade. Jag blev mycket positivt överraskad. Detta kommer jag göra igen och testa mig fram, då det finns lite olika varianter.

Vill ni testa så gjorde jag såhär: 2 port

1 mogen avokado
1 liten mogen banan
1/2 dl kakao
1/2 tsk vaniljsocker
2 msk lättströ (byt mot annan sötning tex honung eller florsocker)

Mosa avokadon och banan noga. Häll moset i en bunke. Häll över kakao, lättströ och vaniljsocker. Blanda runt. Mixa med stavmixer till slät konsistens. Häll upp i små koppar eller glas. Servera med färska bär.

Mättande och inte helt fel i näringsvärde. ;)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar