lördag 28 januari 2017

Skön fredag

Fredag då man åker från jobbet känns alltid riktigt bra. Man får några dagar hemma för lugn och ro. Även om det oftast inte blir så mycket lugn. :) Helgerna är fullproppade med aktiviteter.


Jag började med att hämta bilen som varit på service. Jag kör så mycket mera nu i jobbet så bilen behövde ses över. Den har varit lite besvärlig sedan i höstas. Den har druckit väldigt mycket olja och jag vet att det inte är läckage. Jag fyllde på 2 liter i oktober och fick fylla på 2 liter nu igen. Om ni kan något om bilar, varför gör den så?

Julia var på pyjamasparty igår kväll så det var bara Linus, Patrik och jag hemma. Vi myste till det med lite ost och kex och lite rött. Linus höll sig till kexen och röd saft. ;)


Köpte en färdig ostbricka från falbygdens ost. Den innehöll även frågesport. :)


Vi testade detta italienska vin till och det var riktigt gott. Gran Apasso, 90kr. https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/gran-appasso-7178501 Mycket ekfat och går som ett kryddigt och mustigt vin. :) Perfekt till ostarna, svårare att hitta bra mat som det matchar tror jag.


Det blev en lugn kväll framför elden. Precis så som man vill börja helgen. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar