söndag 17 november 2013

En riktigt produktiv och skön söndag

Söndagar kan vara dagar som bara är en startsträcka till en ny arbetsvecka. Men det kan också vara dagar man hinner riktigt mycket på. Idag har det varit en sådan dag.

Igår kväll satte jag två degar som bakades ut idag på morgonen. Fusksurdegsbaguetter till frukost samt en frölimpa. Den lyckades jag dock inte med. Degen flöt ut på plåten och den blev mer platt och bred än hög. Vi får väl se vad den smakar.

På förmiddagen fick vi till ett gympass också. Det går framåt där måste jag säga. Men jag tror jag snart är framme vid en platå. Passen vi kör nu är två stycken som vi varvar om vart annat, tre gånger i veckan. Idag var det knäböj 3x5, bänkpress 3x5 samt marklyft 1x5. På knäböjen har jag nått upp i att klara 80 kg, bänkpressen 37,5 kg och i marklyftet 60 kg. :)

Dagens middag blev kycklinglasagne från bloggen Made by Mary. Den blev grymt god. Kika in på bloggen och testa.


Ute på altanen njöt Patrik av en pipa när mörkret hade lagt sig. Vi invigde en julklapp från förra året också. :) I väntan på den riktiga elden som vi fortfarande hoppas ska vara på plats innan advent.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar