tisdag 5 november 2013

Fyra veckor till advent




Den bästa tiden är nu. Alla förberedelser och planer inför årets julmånad. :) Jag älskar det! Varje år tänker jag att det här året ska jag förbereda och vara ute i god tid. Varje jul inser jag att jag ändå var ute i sista sekunden även det här året med allt för mycket. :)

Men i år, då blir det annorlunda. Därför har jag redan gjort en flaska glögg och idag testar jag ett nytt bullrecept med saffran, Leilas kardemumma- och saffransknutar. Bara för att verkligen veta hur jag vill ha det till mitt adventsfika. Det är fyra veckor kvar och tiden går fort.


Det här med att baka till jul. Vissa saker ska man ju bara göra; lussekatter, pepparkakor, knäck, ischoklad.... Men jag har börjat tänka till där lite. Ta lussekatter tex, de är jättegoda när de är nybakta. Men sen då, inte riktigt lika goda. Nu kanske detta inte gäller dina lussekatter men det gäller helt klart mina. De blir torra snabbt. Så de sista åren har jag slutat göra lussekatter utan gjort saffranssnurror med vitchoklad istället. Det har varit bättre.

Nu testar jag de här bullarna och kanske är det dem som bjuds till adventsfikat 1 december i år.

Vad har ni för måsten hemma till jul?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar