måndag 11 november 2013

Vi kunde inte motstå....


Vissa saker har man svårt att motstå. Vad det handlar om kan variera väldigt mycket. För mig och Patrik finns det en sak eller rättare sagt ett ställe som vi brinner för, Gotland. Ja det var ju ingen nyhet för er som läser här. :-)

Förra året gjorde vi ju något oväntat och åkte dit och firade jul i "vårt" hus, Bondestugan i Tofta. Det tycktes lite si och så om detta från vår omgivning. Men vi tyckte och tycker fortfarande att detta var en av de bästa jular vi haft någon gång.

I år valde vi att vara hemma. Eller rättare sagt jag valde, Patrik hade gärna åkt igen. :-) Men jag kände att då jag jobbar fram till 22e december blir det lite väl snålt med tid och sen ville jag inte åka från min mamma ytterligare ett år.

Men längtan är stark så vi bestämde oss idag att vi åker efter jul! :D Sagt och gjort, idag bokade jag nyårsveckan i Tofta istället. Så nu inleder vi det nya året på den plats vi håller kärast. Det kan inte bli annat än en bra start.


Snart sitter vi här igen och bara njuter. Det är få platser som får oss att slappna av så mycket som här. Eller föresten, det finns ingen plats som här. :-) Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar