söndag 10 november 2013

Fars dag

På söndag är det fars dag. Inte riktigt lika viktig som mors dag, men nästan. :D I år bjuder vi hem våra fäder på en tre rätters middag på söndag kväll, samt firar barnens pappa lite extra.

Vad som ska bjudas på har ändrats x flera men nu tror jag att jag har spikat menyn. Det enda som kan ställa till det är om min leverans av lakritspulver inte kommer med posten på fredag som jag räknar med. :-)

Menyn som kommer att bjudas på är följande;

Förrätt - Morotssoppa med smak av timjan och parmachips samt fusksurdegsbaguette.

Huvudrätt - Portvinskyckling och kokt potatis.

Efterrätt - Lakritspannacotta



Pannacottan kommer att serveras i små syltburkar som är inköpta på hem och hobby i Hjo. De rymmer 1,25 dl vilket jag tror blir precis lagom. Kände att det kunde vara roligt att servera i något annorlunda och det ser fint ut på andra matbloggar.

Efterrätten har jag haft svårast för att bestämma mig för. Det har gått från brownies med havssalt till äppelpaj med gräddkola till nu det sista lakritspannacotta. :-) Jag har till och med handlat hem ingredienserna till äppelpajen, men det kan vara bra ifall jag inte får hem mitt lakritspulver.

Vilket recept av lakritspannacottan det blir har jag inte bestämt mig för än. ;-) Det får vi se på lördagkväll vilket jag kokar ihop.

Hoppas att fäderna blir nöjda med detta dagen till ära. ;-)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar