tisdag 21 juli 2015

En lång dag

Den här dagen har varit ganska konstig. Inte av någon speciell anledning men den har känts lång.

På förmiddagen fixades det lite i trädgården innan jag och Linus åkte till stan. Det var åter dags att klippa Linus. Hans hår växer som ogräs.... :)

Hemma satte jag igång med att baka, först tunnbröden som jag redan skrivit om och även kanelbullar. Det blev långjäsning på de bullarna, 1,5h + 1,5h + 1h. Men så var receptet endast på 10 g jäst.

Efter all tid i köket kände jag att frisk luft inte skulle sitta fel så vid 19.30 fick det bli en löptur då regnet dragit förbi.


De senaste gångerna jag varit ute har känts tunga. Benen tunga och jag har saknat klipp i steget. Hade inget vidare klipp i steget nu heller men det kändes inte lika tungt i kroppen. Så jag var nöjd efter de 6 km turen var. :)


Inte mycket slår nybakta kanelbullar. :)


Efter dusch fick det bli kaffe och nybakt kanelbulle och ett avsnitt av min och Patriks nya favoritserie, Miss Fishers murder mysteries. Gillar ni mordgåtor som Morden i Midsomer så borde ni kolla in den här serien. Lite småmysig och roliga karaktärer. :)

God natt säger jag nu, en lång och lite konstig dag är slut. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar