fredag 31 juli 2015

Paris

Efter intagen frukost checkade vi ut från hotellet och tog tåget in mot Paris. Äntligen! :)

Vårt hotell låg i Quartier Latin och var ett litet boutiquehotell. Efter 10 minuters promenad från tågstationen anlände vi till hotellet Five Boutique Hotel. Det var minst sagt något extra.


Lobbyn.


Vårt rum, en av hotellets suiter. :) En stjärnhimmel över våra sängar som lyste i olika färger.


Fina franska produkter.


Underbar lunch intogs på bästa sätt; på en fransk uteservering med solen i ryggen, god mat på tallriken och god dryck i glaset. Här njuter jag riktigt kan man säga. :)


Linus och Julia åt crêps med socker. Efter lunchen gick vi tillbaka till hotellet och .....


Kronan på verket - egen jacuzzi på terassen. Efter incheck och lunch blev det ett dopp i det nästa 39-gradiga vattnet. Jag och Patrik skålade i champagne. :)


Linus och Julia i blåbärsdryck. Efteråt var vi alla lite lagom mosiga av det varma vattnet. Men efter lite franska vindar piggnade vi till. Vi gick till ett boulangerie och köpte macarons ;) och fortsatte sedan till jardin de Luxembourg.


En av de populära parkerna i Paris. Vackert med Palais de Luxembourg i bakgrunden.


Julia och Linus poserar.


Macarons, underbart.


Sen shoppade vi lite. Linus hittade äntligen en Wall-e kompis och jag hittade ET. ;)


Vi stannade vid Notre Dame. Köerna in var sååå långa så vi nöjde oss med att titta utanför.


Efter allt gående blir man bra trött. Då passar det ju utmärkt att gå till en bistro. Slå sig ner utmed gatan och titta på folk som passerar. Samtidigt som man avnjuter ett glas vin och en skål fransk löksoppa. :) Äntligen fick jag göra detta. Å det var precis så bra jag föreställde mig.


Kvällen avslutades med middag på en bistro och sedan tog vi en taxi till Eiffeltornet. Jag och Patrik såg det ju då vi besökte Paris i våras men då endast på dagen. Nu var tornet upplyst och otroligt pampigt. Det var Julias önskan att få se det när det var mörkt och jag är så glad att vi gjorde det.


Svårslaget!


Linus somnade i taxin tillbaka och fick bäras in på hotellet. Julia var också väldigt trött men orkade med ett litet midnattsdopp i vår jacuzzi. Vilken final! Önskade att vi haft mer än en dag i denna underbara stad. Det är bara att inse att vi måste åter snart igen. :)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar