fredag 24 juli 2015

Kristina-dagen

Den 24 juli, viktig dag som årligen firas här hemma. Ett av namnen i fruntimmersveckan, Kristina/Christina. Min mamma heter Kristina i förnamn och jag heter Christina som andra namn och Julia som tredje.


2/3-delar av "Christinorna". :) Det här med namn är roligt. Varför har vi egentligen mer än ett namn? Mitt andranamn, Viktoria är inget namn vi firar. Ingens annans namn heller, förutom Patrik just för han har namnsdag på min födelsedag. :) Men Kristina-dagen, den firar vi årligen. När min mormor levde firades även Margareta-dagen.


Någon form av tårta ska finnas. I år testade jag ett nytt recept från Matmagasinet 2013. Mandelbotten, chokladmousse och jordgubbar. Den blev riktigt god.


Julia och jag får dela jämt och dela med oss av vår Christina-present. Min mamma får alltid böcker, för det går alltid hem.

Grattis till alla Christinor. Ni glömmer väl inte bort era nära och kära även om de ofta går under Tina eller Stina. ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar