lördag 9 juli 2016

Mamma - Linus-dag

Idag har jag haft en dag tillsammans med Linus. Julia har varit hos en kompis större delen av dagen och Patrik lämnade jag vid tåget tillsammans med Christian klockan 06 imorse.


Efter att ha handlat färskt bröd och jordgubbar på Coopextra blev det frukost på trappan. Kändes konstigt att handla strax efter 06. Solen värmde faktiskt riktigt skönt.


Fram på förmiddagen åkte jag och Linus till Hjo för att möta upp familjen Wersén. De skulle bada på Guldkroksbadet. På vägen dit kom jag på att det visst var slöjdmässa i helgen så vi var inte direkt ensamma om vi säger så. Men vi hade tur och fick en parkering direkt. Guldkroksbadet var riktigt bra. Vi höll oss till bassängen då sjön fortfarande är alldeles för kall. Att jag gick i bassängen var ändå storartat! :)


Efter bad blev det glass på Moster Elins glassrestaurang. :) Smaskigt.


Linus somnade i bilen hem och fortsatte sova länge hemma. Det är ansträngande att bada. :)


Men efter att jag lirkat lite och lagat lunch kom han upp. Efter klockan 18 åkte vi till utkiksplatsen vid södra brottet för att kolla lite i Linus kikare. Men det blåste som satan.... Så vi valde att åka hem. Skulle tagit en tur till skjutfältet också men då vi nästan blåste bort ändrade vi våra planer.


Efter att middagen sjunkit lite tog jag en kort löprunda. Linus följde med på cykeln. Kändes ok. Men mycket att ta igen.


Hemma gjorde Linus konster på sin kick-bike. Ingen rädsla här inte. ;)





Balansen är det verkligen inget fel på.... :)


Nu kryper vi ner i sängen och säger god natt. :) Det är ju en dag imorgon också.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar