onsdag 6 juli 2016

Svamp- och fågelletande

Jag fick en ledig dag efter en lång vecka. Nytt försök till att hitta svamp, tänk idag lyckades jag. ;)


Efter att ha gått och småmuttrat över en enda liten kantarell så fanns de där helt plötsligt. :) Det är nästan så det pirrar i magen när man hittar dem.


Hemma hade jag lovat att barnen skulle få baka, muffins fick det bli. Efter lite felräkning och krossade ägg så fick de till en muffinssmet.


Julia dekorerade sedan med vispad grädde smaksatt med oboy. Linus som inte gillar grädde fick en överdos av enbart oboy. :)


Senare på eftermiddagen packade jag och Linus med oss fika och kikare och åkte ut till skjutfältet för att titta efter fåglar. Det började sådär då Linus somnade i bilen.


Jag letade svamp tills han vaknade men hade inte lyckan med mig den här gången.


Hade tänkt utforska ett skogsparti lite närmare men stoppades av elstängsel då fältet nu var tillhåll för en flock kor.


Lite fåglar såg vi men ingen på nära håll. Vi får göra ett nytt försök i helgen. Linus önskar helst ha dem på klappavstånd vilket oftast är väldigt svårt med fåglar. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar