söndag 17 juli 2016

Tältsemester del 1








I fredags packade vi in lånad campingutrustning i bilen och åkte tillsammans med familjen Wersèn till Kållandsö och Läckö slott.


För första gången skulle vi tälta. Jag och Patrik har aldrig tältat tillsammans tidigare av olika anledningar. Men Linus och Julia ska ju ändå få testa på hur detta är. :)


Vi hade bokat plats på Läckö slottscamping. En enkel och naturnära camping. Inte sådan där alla campare ligger på rad och man ser vad familjen bredvid äter till middag.


Patrik fick ansvar för tältuppsättning. Jag var väldigt tydlig med att det där med att sätta upp ett tält är något jag inte befattar mig med. Patrik var inte ledsen för det.


Efter lite om och men och hjälp av Petra stod tältet uppe. Sen fick de justera lite till då några pinnar satt fel.... ;)


Vi var nöjda i alla fall.


Stora ytor fanns det att springa och hoppa på för springiga barn.


Vi besökte Naturum där barnen tittade och lyssnade på olika djur och deras läten.


Jag, Petra och barnen gick en tipspromenad i området kring Läckö. Troligtvis har vi inte många rätt på frågorna. :)





Julia och Olivia kollar om det finns fisk i vattnet.


Vacker utsikt.


Micke och Patrik avnjöt en öl vid strandkanten.





- Posted using BlogPress from my iPhone


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar