fredag 19 februari 2010

En dråplig förmiddag gav en bra eftermiddag


Jacka Röd

Idag var jag och min vän S iväg och satte sprätt på barnbidraget. Klockan 10 strålade vi samman vid stadens köpcentra. Jag hade full packning med mig; två barn, skötväska, tomflaskor och ett paket som skulle återsändas till dotterns bokklubb. Innan vi kom upp till affärerna skulle alla ytterkläder av på kidsen och allt annat skulle i kundvagnen och sen bar det av på shopping.

Vi hittade endel bra saker och irriterade oss mycket över att vårkläderna till barnen redan börjar att ta slut i klädbutikerna. Man har ju så där lagom lust att köpa vårjackor när det yrar utanför fönstren. Känns som om barnen inte kommer att ha användning av kläderna förrän nästa år... Inne i en affär hittade jag flera jätte snygga softshellsjackor till barn men alla var enligt min och dotterns mening för "killiga". Varför finns det inga snygga softshellsjackor till tjejer för? Lite besviken hittade jag en som var rätt bra i en annan affär och köpte så denna.

Sen när allt var klart och mat- och klädkassarna inplacerade i bagageluckan och vi skulle ge oss av hem kom jag på det; jag hade lämnat bokpaketet på marken när jag hämtade kundvagnen och sedan gått ifrån det. Jätte kul! Nu måste jag betala för böcker jag inte vill ha och som dessutom inte finns i min ägo längre. Grrrr vad slarvigt av mig.

Väl hemma hade irritationen lagt sig något efter att vi alla tre fått mat i magen. Men så blev eftermiddagen helt plötsligt jätte bra då min vän S hittade en sådan softshellsjacka jag ville ha till Julia i klädkedjans nätbutik. Så vi klickade snabbt i en beställning som kommer hem om en vecka. Helt plötsligt spelar det inte så stor roll att jag slarvade bort boken, jag hittade ju en sådan jacka jag ville ha till Julia. :-) Låter det ytligt? Ja kanske det men man blir glad av shopping.

2 kommentarer:

  1. Varför inte tvinga dottern att bära killkläder? Jag har läst på Aftonbladet att det politiskt korrekta är att överdriva och misstolka genusfrågan så till den grad att man tvingar barnen att bli en slags symbol för föräldrarnas politiska överdrifter. Killar ska ha rosa kjol t.ex. Oavsett om de själva vill eller inte... Just saying... =)

    SvaraRadera
  2. Det jag kommer skriva nu trodde jag aldrig var möjligt. I går kväll så ringde det på dörren här hemma. Utanför stod vår granne, med ett paket i famnen. När hon och hennes son var på ett visst köpcentrum i stan hittade de ett paket vid kundvagnarna som det stod mitt namn på! Vad är oddsen för detta?? Så nu har jag fått tillbaka mitt bokpaket och kan skicka tillbaka det till boklubben. Gissa om jag var glad igår kväll. :-D

    SvaraRadera