söndag 28 februari 2010

Mums!

Idag testade jag ett nytt recept här hemma. Vitlöksdoftande kyckling från Kardemummagummans blogg. Jag ändrade lite i receptet men orginalet kommer från hennes sida. Det blev verkligen otroligt gott. Det måste ni testa. Här kommer receptet. Vi hade pasta till.

4 kyckling fileer
8 msk olja
6 vitlöksklyftor
2 tsk soja
6 msk sweet chilisås
4 tsk riven ingefära (färsk)
salt, svartpeppar & paprikapulver
1 röd paprika
1 purjolök
2 dl grädde
½ burk kokosmjölk

Gör marinaden på olja, finhackade vitlöksklyftor, soja, sweet chilisås, ingefära, salt, peppar och paprikapulver. Strimla kycklingen. Låt den ligga i marinaden i ca 1 timme. Lägg över kycklingbitarna i en stekpanna. Stek kycklingen och tillsätt och strimlad purjolök och tärnad paprika. Häll på grädde och kokosmjölk, låt puttra 6-7 min. Smaka av med salt och peppar. Servera med tex klyftpotatis, ris, pasta och sallad.

Verkligen kalasgott!

1 kommentar:

  1. Ja jäklar vad gott det där var! Jag övervägde att bokstavligen slicka ur matlådan idag (nåja), men avstod då jag med min nuvarande tur troligen hade tippat den rakt över kläderna. =)

    Patrik

    SvaraRadera