onsdag 3 februari 2010

Tårtbottnar

Idag började förberedelserna för tårtorna jag ska göra till Linus namnkalas. Har läst mig till att det är smidigt att göra dem i god tid innan och sedan frysa dem och dela dem när de är halvupptinade. Hade hittat två recept som båda har gett jätte bra resultat för de flesta. Första botten blev för mörk, hade den för högt upp i ugnen. Gjorde om samma recept igen och den här gången sjönk den ihop i mitten. Testade ett annat recept och där gick botten upp jätte fint för att sedan när den var färdig började slutta konstigt inåt mitten så hela kakan blev vind. Ja så på tre försök var det inget som blev bra... men skam den som ger sig. Jag vill inte köpa färdiga bottnar så jag får väl baka några till så får vi se om jag får till någon som blir bra. Men lite irriterande är det allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar