tisdag 15 juli 2014

Äventyrsgolf i Mariestad

Idag tog vi en tur till Mariestad och testade den nya äventyrsgolfen där. Vi brukar alltid spela minigolf någon gång per år vid Bäcken men nu var det kul att testa något nytt. 


Banorna passade barnen jättebra då det gick att spela flera vägar fram till hålet. 




Linus körde en helt egen stil, vilken varierade från bana till bana. 


Patrik gjorde flera saker samtidigt, spelade golf och tog en "public pipe". Detta måste gillas i Pipföreningen Molnet. 


När vi spelat färdigt kom det en dansk "pipbroder" gåendes och han och Patrik nickade lite i samförstånd till varandra. :-)


Jag var helt klart den som var närmast hela tiden. Jag vet inte hur många gånger bollen snuddade vid kanten på hålet för att sedan rulla förbi. :-)


Julia var riktigt duktig och fick bra slag på de flesta banorna. 






Det kändes som om Patrik låg minst två slag framför mig hela tiden. På sista banan räddade jag upp det hela med en "hole in one"!


Resultatet; delad första plats Liselott och Patrik :-), två Julia och sedan Linus. Antalet slag för Linus blev 60+++ då vi slutade räkna då han kommit upp i sju slag. :-)

Vi kan glatt konstatera att ingen av våra barn har ärvt mina eller Patriks gener angående minigolf, då båda tog det mycket lugnt och sansat då det inte gick så bra alla gånger. Vi kan dra många historier både från uppväxtåren men även för en av oss i vuxen ålder kring det här med att hantera motgångar på minigolfbanan.... ;-D

Sen blev det Klings glass innan vi styrde den vita bilen hem mot Väring igen. Hit återkommer vi garanterat fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar